Fotografia amatorska jak zacząć?

szamba betonowe

Fotografia amatorska

Zdjęcia stanowią niezbity dowód wspomnień, na widok których kręci się łezka w oku. Choć półki sklepowe uginają się od aparatów fotograficznych, to nie stanowią one recepty na idealne zdjęcie. Niezbędne ku temu są umiejętności, które przełożą się na spodziewane efekty. Początkującym swoją przygodę z fotografią polecamy rozpocząć z sesjami martwej przyrody. Doskonałym scenariuszem dla realizacji pierwszych sesji są zdjęcia zrobione we własnym ogródku. Zalecamy przy tym unikanie uchwycenia niezamierzonych „niespodzianek” w tle w postaci takich  np. szamba betonowe lub inny mało estetyczny element naszego podwórka. Przed rozpoczęciem sesji należy bacznie się rozejrzeć czy nie ma nie przewidzianych rekwizytów. Szamba betonowe czy też porzucone grabie mogą nam stanowczo popsuć zdjęcie.

Uwaga za zewnątrz unikamy elementów takich jak: szamba betonowe, porzucone grabie czy też kompostownika.

Istnieje wiele klasycznych kompozycji obrazu – zasada równowagi, czy zasada wypełnienia obrazu. Jednak, by je łamać warto, aby był to nasz świadomy wybór aniżeli fantazja.

Zaletą dobrej fotografii jest odpowiednie światło, którego walory powinniśmy nauczyć się wykorzystywać. Warto wiedzieć, iż ideał w fotografii stanowi odzwierciedlenie czerni, bieli i wszystkich barw znajdujących się między nimi.

szamba betonoweNiewłaściwie dopasowana barwa może negatywnie wpłynąć na postrzeganie elementów znajdujących się na drugim planie obrazu. Przykładem może być zdjęcie osoby, które rozprasza czerwony balon znajdujący się w oddali. Jeśli chcemy za pośrednictwem zdjęć opowiedzieć historię, warto postawić na scenerię czarno-białą. W przypadku kolorowej fotografii, warto skupić się na kontraście kolorów lub uzyskaniu efektu monochromatycznego.

Do wykonywania zdjęć użyj obiektywów stałoogiskowych, dzięki którym osiągniemy wysoką jakość, odpowiednią jasność tudzież zmuszą nas do stosowania właściwych rozwiązań w trakcie kadrowania.

Warto również wiedzieć, iż zoomy idealnie sprawdzą się podczas wykonywania reportażu czy też fotografii cyfrowej. Przed ich użyciem istotny jest wybór ogniskowej, po czym możemy rozpocząć kadrowanie. W celu wypełnienia kadru możemy wykorzystać nogi –  nieustanne kręcenie zoomem  jest jednym z najlepszych sposobów na uzyskanie nietuzinkowego zdjęcia.

Możliwości wyboru aparatu fotograficznego jest bardzo dużo. I choć za dobry egzemplarz musimy zapłacić sporą kwotę, o dobrej jakości zdjęcia nie świadczy wyłącznie profesjonalny sprzęt, a indywidualne zaangażowanie i umiejętności, dzięki którym możemy stworzyć ciekawe portfolio.

Scroll to Top